חשיפה • ישיבת 'אש התורה' פועלת במשותף עם ארגונים רפורמים

דוד לזר 7 Comment on חשיפה • ישיבת 'אש התורה' פועלת במשותף עם ארגונים רפורמים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פעילים של 'אש התורה' הפועל להחזרה בתשובה בארצות הברית ולקרוב סטודנטים יהודיים – פועלים במשותף עם ארגונים רפורמים וקונסרבטיבים, כך חשף הבוקר (שני) מנהל מחלקת התוכניות והחדשות של 'קול חי' ששוהה בימים אלו בארה"ב יחד עם קבוצת עיתונאים בכירים מישראל.

קאהן חשף את הדברים הבוקר בתוכנית 'מדברים אקטואליה' עם מני גירא – שוורץ ב'קול חי' שעל פיהם כאמור עולה כי הרב דוד מרקוביץ המכהן כמנהל פרויקטים של 'אש התורה' בקרב סטודנטים באוניברסיטאות – נעזר רבות באותם ארגונים רפורמים.

בעוד היהדות החרדית בישראל מצליחה בעשורים האחרונים לבלום את חדירת הרפורמים והקונסרבטיבים לישראל – ובעוד היהדות החרדית בארה"ב מצליחה להתעלם מהתנועות האלה, מתברר שיש מי שמשתפים איתם פעולה, במטרה, כפי שהם מגדירים, להעצמת הזהות היהודית בקרב הסטודנטים.

"ביום חמישי בבוקר אני פוגש כאן בארצות הברית, במלון במנהטן, את הרב דוד מרקוביץ מנהל את אחד הפרוייקטים של 'אש התורה' בארצות הברית. על קצה המזלג: הוא ואנשיו מבצעים פעילות של קירוב הסטודנטים היהודים שמנותקים מכל זיק יהודי", מספר קאהן הבוקר.

מרקוביץ

"הכל טוב ויפה, עד שהוא מספר שהוא עושה זאת עם הקונסרבטיבים והרפורמים, בתוך הקמפוסים. 'ומי התיר לך את זה?', אני שואל, והוא נוקב בשם של רב בכיר, ראש ישיבה יוניברסיטי. וטוען כי רבנים חרדים אחרים שלטענתו איפשרו לו זאת – מסרבים להיחשף. לא ברור לי האם ההנהלה העולמית של אש התורה, מיסודו של הגאון הרב נח ויינברג זצ"ל, מודעת ומאפשרת פעילות כזו".

לקאהן חשוב להדגיש כי "אש התורה עושה פעילות הסברתית, יהודית וחינוכית חסרת תקדים בארץ ובעולם. בעלי תשובה רבים נזקפים לזכות הפעילות הזו של אש התורה, אבל תהייה אחת נותרה ביחס לפעילות המשותפת הזו, כפי שתיאר זאת שהרב דוד מרקוביץ, מאנשי אש התורה בניו יורק".

המשך הסיפור: "ביום חמישי פגשתי כאן בניו יורק את הרב אבי שפרן, דובר אגודת ישראל באמריקה. את שפרן שאלתי: מה היחס של אגודת ישראל לרפורמים והקונסרבטיבים והאם ישנו שיתוף פעולה איתם".

בצלאל 1

בצלאל קאהן עם אבי שפרן

"שפרן אמר לי כי יש לנו אחריות להבטיח שאנחנו לא מטעים אנשים יהודים לחשוב שיש צורות שונות של היהדות. כולם מאותה דת, מאותה תאולוגיה, אבל זה לא המקרה. יכול להיות שיהיו מקרים, למשל, שקבוצות דתיות ישתפו פעולה למטרה משותפת עם קבוצות יהודיות שאינן אורתודוכסיות. אבל בעניינים דתיים יש רתיעה עצומה".

"זה לא עניין של גוון, זה הבדל ממשי, שמחייב אותנו לשמור על הפרדה מסויימת מהקהילות הלא דתיות. כיהודים באופן פרטי – אנחנו אוהבים את כולם. הם יהודים. אבל זה הולך ונפוץ יותר שלא יהודים קוראים לעצמם יהודים באמריקה כתוצאה מנישואים בין דתות וגיור שלא כהלכה. זה מצב מסובך. אנחנו מקווים שכל היהודים יחזרו למורשת שלהם ולמורשת המשותפת שלנו, אומר לי שפרן..

ואז אני שואל אותו: אגודת ישראל משתפת פעולה עם הרפורמים והקונסרבטיבים?

"בדרך כלל לא. אני לא מעלה על דעתי כזו אפשרות. תיאורטית, אם יש עניין פוליטי דחוף סביר להניח שבין המשתתפים יהיו גם לא יהודים, אולי הם יהיו חלק מזה, אבל אני לא זוכר כזה דבר".

על פניתו להנהלת 'אש התורה' מספר קאהן: "חובה לומר שפניתי להנהלת אש התורה לקבלת תגובה. הרב יהודה ויינברג, מנכ"ל אש התורה, נמצא כעת בטיסה לכאן, לארצות הברית. בהתכתבות ארוכה שקיימתי איתו ביום חמישי".

"ראשית, הוא ביקש להדגיש כי מנהלי אש התורה בארה"ב הם יהודים יראי שמים וחרדים לדבר השם. ואם יש פעילות כזו או אחרת – הכל נעשה באחריות ובזהירות המתבקשת".

"ויינברג ביקש להדגיש כי אש התורה מבוסס על הערכים שאביו, הגאון רבי נח ויינברג זצ"ל, הנחיל, ואחד מהם הוא שאנחנו חיים בשואה רוחנית וצריך להפוך עולמות וכל אבן וכל סיכוי לתפוס ולהציל עוד יהודי".

קאהן ממשיך, "ולעצם העניין אומר יהודה ויינברג, אין שום שיתו״פ עם התנועה הקונסרבטיבית. המרחק בין תפישת העולמות של שני האירגונים איננו אפילו בר השואה. כחלק מהמאמץ של אש התורה להגיע לכל יהודי ולאפשר לו להגיע ולהכיר את היהדות אנחנו פונים לכל המגזרים ולוקחים כל הזדמנות להציל נפשות מהשואה הרוחנית. ההנהלה העולמית של אש התורה תעשה בדיקה מעמיקה לראות אם יש צורך להבהיר את העניין יותר ולפעול שלא יהיו בעיות ולו במראית עין".

האזינו לחשיפה המלאה:



7 תגובות

מיין תגובות
  1. 7

    הכותרת ממש מוגזמת ביחס לתכן הידיעה. אתם צריכים להיות הרבה יותר זהירים כשמדברים על ארגון תורני יהודי חשוב כל כך שעל פעולותיו הגדולות אין עוררין.

  2. 6

    כתבה רדודה, ברור שמחזירים גם משם בתשובה שיתו"פ לא

  3. 4

    שמעתי את השידור היום, אני חייב לומר שהגזמתם לגמרי, לקחתם את אחד המוסדות המוכבדים בעולם המקרב רחוקים, ונתתם לו מכה בכנף. חבל.

  4. 3

    השם ירחם לא משנה אם זה מוגזם או לא צריך להוקיע את זה ולא לתרץ תירוצים שרק נעזרים וכו' כל הכבוד לכם שחשפתם את זה ולא פחדתם מהתגובות הנושא צריך בדיקה מעמיקה ואם זה נכון אש התורה צריכה להוקיע את זה מכל וכל זה פשוט לא יתכן אפילו לא בדיעבד

  5. 2

    אם מה שדיווחתם נכון – זה חמור מאד.
    הרבנים אסרו לשתף פעולה עם הרפורמים ומהכתבה משתמע שנבחור הזה מרקוביץ כן משתף פעולה ויתכן שלא בידיעת הממונים עליו.
    חיזקו ואימצו לחשוף דברים כאלה

  6. 1

    לתועלת העניין נא להעלות את הנושא שוב ולדבר על כך במהדורות שונות ברדיו. כדי להמשיך להילחם בתופעה ולהעלות מודעות ציבורית בעניין. תודה תודה רבה